سرنگ آوا

تجهيزات پزشكي

سرنگ آوا

سرنگ انسولين لوئراسليپ 1 سي سي حلما طب

ابتدايي‌ترين شكل سرنگ‌ها، ۱۲۹ تا ۲۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح توسط جالينوس، طبيب يوناني استفاده مي‌شد. او در آن زمان با استفاده از سرنگاوا ، خون را به رگ‌هاي مغزي تزريق مي‌كرد. مدتي بعد از آن در قرن نهم ميلادي، پزشكي مصري به نام علي الموصلي از يك شيشه استوانه‌اي براي عمل ساكشن و برداشتن كاتاركت استفاده كرد. چندي بعد در سال ۱۷۶۰، حالت‌هاي اوليه تزريقات درون وريدي و انفوزيون شروع شد. در سال ۱۸۴۴، فرانسيس رايند، پزشك ايرلندي سوزن ميان‌تهي را اختراع كرد. به همين ترتيب در سال‌هاي بعدي نيز اشكال متعدد و پيشرفته‌تري ابداع شد. در نهايت در سال ۱۹۵۶، كولين مورداك كه يك فارماكولوژيست نيوزيلندي بود، سرنگ‌هاي پلاستيكي يك‌بار مصرف را به ثبت رساند.

سرنگ انسولين لوئر اسليپ، سرنگي است با قابليت اتصال فشاري سر سوزن با گيج هاي مختلف كه براي استفاده بيماران ديابتي با پوستهاي ضخيم تر، انواع تزريقهاي چشمي ، ناحيه شكمي، نوزادان، پوست مو و زيبايي، تست داروها و ... تجويز مي گردد. اين سرنگ براي تزريق به بافت زيرپوستي طراحي شده است. اين منطقه از بدن به اين دليل براي تزريق انسولين مناسب است كه سلول هاي چربي به داروهايي كه به طور مداوم و به آرامي جذب مي شوند، اجازه مي دهد تا اين داروها اثر طولاني تري داشته باشند.
يك سرنگ انسولين به طور معمول داراي يك محفظه، پيستون و سوزن مي باشد. سرنگ هاي انسولين داراي محفظه هاي 100 واحدي هستند. 100واحدي اين سرنگ با قابليت تعويض سوزن كاربردهاي متنوعي در كليه بخشهاي مراكز درماني دارد.

هر كارتن حاوي 30 دايكت – هر دايكت شامل 60 عدد

در نظر داشته باشيد اولين باري كه مي خواهيد انسولين تزريق كنيد، بايد به بيمارستان برويد تا تزريق در آن جا صورت بگيرد. اين كار به اين دليل انجام مي گيرد كه اگر شما بعد از تزريق دچار هرگونه عوارضي شديد، در بيمارستان تحت مراقبت قرار بگيريد. تزريق انسولين در بازه هاي متفاوت، از نواحي مختلف بدن صورت مي گيرد. براي مثال يك بار تزريق را از ناحيه شكمي انجام مي دهيد و در نوبت بعدي از ناحيه بازوي دست. تزريق سرنگ انسولين فقط از يك ناحيه خاص موجب ايجاد نوعي لختگي زير پوستي مي شود.

توليد سرنگ هاي انسولين و تزريق راحت آن توسط خود فرد باعث شده است كه بيماران ديابتي نيازي به مراجعه مكرر به مراكز درماني نداشته باشند و راحتي را براي اين افراد به ارمغان آورده است.

نحوه تزريق با سرنگ انسولين لوئراسليپ حلما طب

نكته مهم اين است كه تزريق انسولين زير جلدي مي باشد و تزريق آن از قسمت برآمده بدن نشان دهنده ي فرو رفتن كمتر از حد سوزن در بدن مي باشد و عمل تزريق به درستي انجام نمي پذيرد. حال براي مثال مي خواهيد تزريق را از ناحيه شكم خود انجام دهيد، در اين صورت، تزريق به اين صورت مي باشد كه ابتدا ناحيه اي كه براي تزريق مد نظرتان مي باشد را، به طور كامل ضدعفوني مي كنيد و منتطر مي شويد تا خشك شود. سرنگ لوئراسليپبراي ضدعفوني كردن محل تزريق انسولين مي توانيد از پد الكلي استفاده كنيد. پوست ناحيه شكم خود را با دست گرفته و به جلو مي كشيد و سپس سرنگ انسولين را با زاويه، به زير پوست فرو كرده و به آرامي تزريق انسولين را انجام مي دهد. فراموش نشود پس از تزريق انسولين از ماساژ دادن محل تزريق بپرهيزيد.

نكات مهمي كه بايد درباره سرنگ انسولين بدانيد

  • عوارض ناشي از تزريق اشتباه انسولين مي تواند شامل: لرزش بدن، حالت تهوع، سردرد شديد، تشنج و به هم خوردن حالت طبيعي تنفس باشد.
  • هر خط روي سرنگ ۵۰ واحدي، يك واحد و روي سرنگ ۱۰۰ واحدي، دو واحد محسوب مي شود.
  • سرنگ انسولين قابل استفاده چندين باره مي باشد به اين شرط كه بعد هربار استفاده، انسولين درون آن به طور كامل خالي شود و درپوش سرنگ انسولين گذاشته شود و سرنگ در يخجال نگهداري شود.
  • اگر در ناحيه اي كه مي خواهيد از آن جا تزريق انسولين را انجام دهيد، چربي زيادي وجود داشته باشد، بايد دقت بيشتري در تنظيم زاويه فرو كردن سرنگ انسولين داشته باشيد تا تزريق به درستي انجام شود.
  • محل فرو كردن سوزن انسولين در يك ناحيه از بدن، بايد هربار حداقل ۲ سانتي متر از همديگر فاصله داشته باشد. منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد